Viral Marketing case: Etap Hotel Contest

Etap Hotel is launching a contest which consist for web surfers of describing the trip of their dream through a contest.

The aim is:
– to “create” the trip of one’s dream (called “road trips”)
– to invit one’s friends to vote for this road trip by Facebook or email.

Road trips having cumulated the most votes will enable participants to win:
– one week stay in an Etap Hotel + a cheque of 1000€
– weekends within hotels belonging to the Etap Hotel chain
– tablets, MP3, camera, and so on…

—–

Accor Hôtels vient de transmettre un communiqué de presse que d’autres se chargeront de copier-coller. Ce communiqué est intitulé « Etap Hotel appelle les internautes à décrire le voyage de leur rêve via un jeu concours ». Essayons plutôt de tirer profit de ce jeu concours en l’analysant.

Ce jeu concours est accessible sur http://www.etaphotel-roadtrip.com. Aucun onglet n’a été créé sur http://www.facebook.com/EtapHotel, ni sur http://www.facebook.com/accorhotels.

Le principe du jeu est de créer le voyage de ses rêves (appelé Road Trip), inviter ses amis à voter pour ce Road Trip par Facebook ou par email. Les Road Trips ayant cumulé le plus de votes permettront à leurs créateurs de remporter :

1 séjour d’une semaine dans un Etap Hotel accompagné d’un chèque de 1000 euros,
Des weekends au sein des différents hôtels de la chaîne Etap Hotel,
Ou encore des tablettes, des mp3, des consoles de jeux, des appareils photos et bien d’autres cadeaux.
Qu’Etap cherche donc à tirer de ce jeu ?

Get the full story on Tendance Hotellerie

Advertisements

Posted on November 18, 2011, in Hospitality Digital Marketing Services, Social Media Tools and Strategies and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: